| نقش معلم در آموزش تاریخ با تکیه بر فضای باز و نیمهباز | 
| کد مقاله : 1032-5THAHCONF | 
| نویسندگان | 
| ایرج  نیک  پی1، ندا  شاکرمی *1، اسماعیل  سپهوند2 1دانشگاه لرستان 2دانشگاه فرهنگیان خرم آباد | 
| چکیده مقاله | 
| برای آموزش بهتر هر علمی به فضایی با کیفیت لازم نیاز است زیرا فضای آموزشی با کیفیت باعث یادگیری عمیق و معنادار در فراگیران میگردد. همچنین درس تاریخ بهعنوان معلم عقل و احساس نقش مهمی در حیات جامعه بازی میکند. اطلاعات تاریخی یکی از مهمترین ابعاد درک و فهم اجتماعی است که بدون آن انسان نمیتواند به کمال برسد. تاریخ با ذکر حقایق بزرگ، سرنوشتها و سرگذشتهای شگفتانگیز و موفقیتها فرصت مناسبی را در اختیار خواننده میگذارد تا از آنها بیاموزد. باتوجه به اینکه فضای آموزشی به فضای باز و نیمهباز و فضای بسته تقسیم میشود و فضای باز بهصورت طبیعی و مصنوعی میباشد. معلمان تاریخ کسانی هستند که با مطالعه بر روی این فضاها میتوانند تاریخ را با کیفیت بهتری آموزش دهند. فضاهایی در طبیعت مانند کوهها، دریاها و رودها و ... که نقش مهمی در وقایع تاریخی داشتهاند و همچنین فضاهای مصنوعی و ساخته دست انسان مثل موزهها، کاخها، ساختمانهای تاریخی، راهها و ... که اثر دست انسان هستند و نقش انسانها را در گذشته نشان میدهند. | 
| کلیدواژه ها | 
| آموزش، تاریخ، فضای باز. | 
| وضعیت: پذیرفته شده | 
