نقش معلم در آموزش تاریخ با تکیه بر فضای باز و نیمهباز |
کد مقاله : 1032-5THAHCONF |
نویسندگان |
ایرج نیک پی1، ندا شاکرمی *1، اسماعیل سپهوند2 1دانشگاه لرستان 2دانشگاه فرهنگیان خرم آباد |
چکیده مقاله |
برای آموزش بهتر هر علمی به فضایی با کیفیت لازم نیاز است زیرا فضای آموزشی با کیفیت باعث یادگیری عمیق و معنادار در فراگیران میگردد. همچنین درس تاریخ بهعنوان معلم عقل و احساس نقش مهمی در حیات جامعه بازی میکند. اطلاعات تاریخی یکی از مهمترین ابعاد درک و فهم اجتماعی است که بدون آن انسان نمیتواند به کمال برسد. تاریخ با ذکر حقایق بزرگ، سرنوشتها و سرگذشتهای شگفتانگیز و موفقیتها فرصت مناسبی را در اختیار خواننده میگذارد تا از آنها بیاموزد. باتوجه به اینکه فضای آموزشی به فضای باز و نیمهباز و فضای بسته تقسیم میشود و فضای باز بهصورت طبیعی و مصنوعی میباشد. معلمان تاریخ کسانی هستند که با مطالعه بر روی این فضاها میتوانند تاریخ را با کیفیت بهتری آموزش دهند. فضاهایی در طبیعت مانند کوهها، دریاها و رودها و ... که نقش مهمی در وقایع تاریخی داشتهاند و همچنین فضاهای مصنوعی و ساخته دست انسان مثل موزهها، کاخها، ساختمانهای تاریخی، راهها و ... که اثر دست انسان هستند و نقش انسانها را در گذشته نشان میدهند. |
کلیدواژه ها |
آموزش، تاریخ، فضای باز. |
وضعیت: پذیرفته شده |