واکاوی کارکرد هوش مصنوعی در بالندگی، پردازش و آشکارسازی افقهای نوین در دانش آموزش محتوای تاریخ |
کد مقاله : 1035-5THAHCONF |
نویسندگان |
علی یزدانی احمدآبادی * هیات علمی |
چکیده مقاله |
. دانش تاریخ امروزه تلاش میکند تا تاریخ را به مثابه آزمایشگاهی بزرگ قرار دهد و از آن نتایجی کاربردی استخراج کند. ازاین رو مورخین امروز دنیا میتوانند آینده را نیز پیشبینی نمایند. رسیدن به این حد از دانش تاریخ بدون توجه جدی به تغییر رویکرد در آموزش دانش تاریخ و بالابردن کیفیت آموزشی میسر نخواهد شد. پژوهش حاضر تلاش دارد تا به این مسئله به پردازد که هوش مصنوعی چگونه میتوان به جایگاه دانش تاریخ؛ رشد و بالندگی آن و به تبع، تثبیت حضور این دانش در سازمانهای آموزشی و هم افزایی میان این دانش و جامعه ایران یاری رساند و چشم اندازی نو را با توجه به تغییرات و جهشهای علمی و تکنولوژی در آموزش دانش تاریخ ایجاد کند. از این رو و با توجه به گستره خلاقیت هوش مصنوعی، پژوهش حاضر به روش تحلیلی و ترکیبی از خلاقیت محتوایی، تحقیقات روشی، خلاقیت نویسندگی و الگوبرداری از ساختارهای تعاملی و کتابخانهای گردآوری شدهاست و ابزار گردآوری اطلاعات شامل منابع مکتوب، فیش برداری، بانکهای اطلاعاتی، شبکههای کامپیوتری، اینترنتی و مواردی از این دست بودهاند. با توجه بر تجزیه و تحلیل ساختاریافته، ارائه پاسخ جامع و روشن و مرتبط ساختن قابلیتهای هوش مصنوعی با نیازهای آموزش تاریخ نشان داده است که ماشین هوش مصنوعی در موضوع دانش آموزش محتوای تاریخ میتواند از طریق: شخصیسازی آموزش، شبیهسازی تاریخی، دستیارهای مجازی در هوش مصنوعی، تحلیل اسناد و متون تاریخی، بازیهای آموزشی، داستانهای تعاملی، تحلیل دادهها و روندهای تاریخی، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به پیشرفت وضرورتهای دانش تاریخ کمک نمیاد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، دانش آموزش محتوا، تاریخ، دستیار مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |