معلم و آموزش تاریخ |
کد مقاله : 1036-5THAHCONF |
نویسندگان |
فروزان احمدی اصلانشاه *1، داریوش نظری2، مجتبی گراوند2 1دانشجوی دکتری رشته تاریخ اسلام.دانشگاه لرستان 2دانشیار دانشگاه لرستان |
چکیده مقاله |
آموزش تاریخ نقش بسزایی در انتقال نگرشها، ارزشها و رفتارهای اجتماعی مطلوب ایفا میکند. در عصر جدید تحولات و تغییراتی در آموزش تاریخ در مدارس صورت گرفته است و به نظر می رسد که بررسی محدودیت ها و مزیت های روش های نوین آموزش تاریخ در مدارس ضروری است. پژوهش حاضر با استفاده از روش کتابخانه ای و مراجعه به سایتهای معتبر بر آن است تا روشهای جدید آموزش درس تاریخ را در سطح مدرسه بررسی معرفی کند. آموزش تاریخ نیازمند روش خاص خودش است البته میتوان تدریس چند درس را با یک روش انجام داد اما میزان خلاقییت و جالبیت روشهای متنوع و جدید همیشه بیشتر بوده است. یافته های پژوهش نشان داد که روشهای قدیمی به معلم نقش رهبر کلاس و به دانش آموز نقش شنونده و حفظ کننده صرف را میدهند، همچنین با توجه به پیشرفت علم، دیگر روشهای قدیمی کارآمد نیستند. آموزش تاریخ در مدرسه وظیفه ایجاد تغییرات مطلوب در نوع تفکر و رفتارهای انسان را بر عهده دارد. استفاده از بدیعه پردازی، ایفای نقش در کنار ابزار آموزشی نقشه، از روشهای نوین آموزش تاریخ عصر حاضر، محسوب میشود. |
کلیدواژه ها |
معلم، مدرسه، آموزش تاریخ. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |