نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد و توسعه حرفه ای مدرسان تاریخ
کد مقاله : 1070-5THAHCONF
نویسندگان
امیر کوچی *1، عصمت مرشدیان2، سجاد رضاپور3
1کارشناس پژوهش و استاد تاریخ دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، پردیس شهید باهنر بیرجند
2کارشناس مسئول منابع انسانی و امور عمومی دانشگاه فرهنگیان،خراسان جنوبی، پردیس شهید باهنر بیرجند
3کارشناس فناوری اطلاعات دانشگاه فرهنگیان، خراسان جنوبی، پردیس شهید باهنر بیرجند
چکیده مقاله
فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) نقش مهمی در رشد و توسعه حرفه‌ای مدرسان تاریخ ایفا می‌کند. این فناوری‌ها با ارائه ابزارها و منابع جدید، امکان دسترسی به اطلاعات، بهبود روش‌های تدریس و افزایش تعامل با دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند. هدف از این پژوهش بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد و توسعه حرفه ای مدرسان تاریخ می باشد. روش انجام پژوهش؛ توصیفی تحلیلی بوده که به روش کتابخانه‌ای، فیش برداری و یا ابزار مشاهده به گردآوری مطالب پرداخته که در نهایت با تدوین فیش ها و مطالب پژوهش نگاشته و تکمیل شده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات به مدرسان تاریخ این امکان را می‌دهد تا روش‌های تدریس خود را بهبود بخشند، به منابع اطلاعاتی گسترده‌تری دسترسی داشته باشند و تعامل بیشتری با دانش‌آموزان و همکاران خود برقرار کنند. این فناوری‌ها همچنین به توسعه حرفه‌ای مدرسان کمک می‌کنند و امکان یادگیری مداوم و به‌روزرسانی دانش آن‌ها را فراهم می‌کنند. در نتیجه، استفاده موثر از فاوا می‌تواند به ارتقای کیفیت آموزش تاریخ و افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به این حوزه کمک کند. یافته های پژوهش نشان دادند که کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرفه ای معلمان به طور معناداری تاثیر دارد.
کلیدواژه ها
فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدرسان تاریخ، آموزش، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر