| بررسی اهمیت و ضرورت آموزش تاریخ در روند تربیت شهروندی | 
| کد مقاله : 1078-5THAHCONF | 
| نویسندگان | 
| فروزان  ادیب فر *1، ریحانه  رضوانی2، عاطفه  یاوری3 1عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان گروه آموزش تاریخ 2دانشجو معلم رشته آموزش تاریخ دانشگاه فرهنگیان لرستان 3دانشجومعلم رشته آموزش تاریخ دانشگاه فرهنگیان لرستان | 
| چکیده مقاله | 
| بسیاری از اساتید درس تاریخ معتقدند آموزش تاریخ فراتر از صرف یادگیری وقایع گذشته، نقشی بنیادین در تربیت شهروندی و شکلگیری جامعهای شایسته و مسئولیتپذیر ایفا میکند، چرا که هویت مردم یک جامعه باعث انسجام و علاقه مندی آنها به میهن و سرزمینشان بوده و دلبستگی به هویت ملی با شناخت دقیق پیشینه ی تاریخی ارتباط مستقیمی دارد. در عصر حاضر باتوجه به اینکه با چالشهای پیچیده جهانی روبرو هستیم، اهمیت آموزش تاریخ دوچندان میشود. این پژوهش که با روش توصیفی تحلیلی و با استفاده از جدیدترین منابع کتابخانهای انجام پذیرفته است ، به دنبال پاسخ به این پرسش است که آیا در تربیت شهروندی مردم یک جامعه آموزش تاریخ می تواند تاثیر داشته باشد یا خیر ؟ در همین راستا بررسی اهمیت و ضرورت آموزش تاریخ در روند تربیت شهروندی مورد مطالعه قرار گرفت و منتج به این نتیجه گردید که آموزش تاریخ عنصری کلیدی در تربیت شهروندی و ارتقای سطح آگاهی و مشارکت اجتماعی است و با بهکارگیری روشهای نوین آموزشی در ارائه آموزش تاریخ به گونهای جذاب و تعاملی، میتواند در شکلگیری شهروندان مسئولیت پذیر و جامعهای پیشرفته نقش بسیار موثری داشته باشد | 
| کلیدواژه ها | 
| آموزش، تاریخ، تربیت، تربیت شهروندی | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی | 
