روش های تدریس تاریخ |
کد مقاله : 1085-5THAHCONF |
نویسندگان |
کریم جوزایی *1، مریم ویس کرمی2، اسماعیل سپهوند3، مهدی نظری3، ولی الله پورنصیر3 1کارمند دانشگاه فرهنگیان 2آموزش و پرورش شهرستان خرم آباد 3دانشگاه فرهنگیان لرستان |
چکیده مقاله |
هدف این پزوهش بررسی روش های تدریس درس تاریخ می باشد. تاریخ شامل کارهایی است که مردم در گذشته انجام داده اند و خلق کرده اند. این شامل سیاست، مذهب، اوقات فراغت و فعالیت های اجتماعی و زندگی روزمره است. ما به عنوان انسان باید تاریخ را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی خود بشناسیم. این امر، آموزش تاریخ را برای هر کسی که این حرفه را در نظر دارد به یک چالش تبدیل می کند. با این حال، اخیراً به نظر می رسد که تاریخ گاهی اوقات در «صندلی عقب» سایر علوم اجتماعی (مانند اقتصاد و علوم سیاسی) می نشیند. امروزه نیاز شدیدی به آموزش نحوه تدریس به معلمان تاریخ وجود دارد؛ این به معنای شروع آموزش آنها در حالی است که معلمان آینده فارغ التحصیل شده اند. چندین روش وجود دارد که معلم می تواند از آن استفاده کند تا تاریخ را زنده تر کند. تکنیکهای یادگیری فعال، فیلمها، تحقیقات کتابخانهای و داستانهای تاریخی همگی میتوانند برای تقویت بیشتر آموزش و یادگیری تاریخ استفاده شوند. با این حال، صرف نظر از اینکه از چه روشهایی استفاده میشود، استفاده از رویکرد انسانگرایانه هنگام آموزش تاریخ مهم است. این مقاله با مرور برخی از ادبیات اخیر در مورد آموزش تاریخ، روشهای تدریسی را که اکنون برای جذابتر کردن کلاسهای تاریخ استفاده میشود، شرح میدهد. |
کلیدواژه ها |
روش تدریس، تاریخ، یادگیری فعال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |