تحلیل محتوای کتاب تاریخ اسلام (1) بر اساس ساحت های شش گانه تربیتی و تکنیک ضریب درگیری ویلیام رومی در سال 1402
کد مقاله : 1103-5THAHCONF
نویسندگان
علیرضا خادمی *
دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی خرم آباد
چکیده مقاله
هدف از انجام این پزوهش تحلیل محتوای کتاب تاریخ اسلام (1) بر اساس ساحت های شش گانه تربیتی و با استفاده از تکنیک ضریب درگیری ویلیام رومی بود . روش انجام تحقیق، کیفی و از نوع تحلیل محتوا بوده است. جامعه و نمونه این تحقبق، کتاب تاریخ اسلام (1) سال دهم رشته علوم ومعارف اسلامی بوده است . گردآوری اطلاعات با استفاده از بررسی اسناد و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آزمون خی دو و ضریب درگیری ویلیام رومی بود. یافته های تحقیق نشان می دهند که ساحت های تربیتی در این کتاب به یک اندازه به کار برده نشده اند و بیشتر بر ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی و کمتر از همه بر ساحت تربیت زیستی و بدنی تاکیید شده است . همچنین در ارتباط با ضرسب درگیری متن ، تصاویر و سوالات کتاب غیر فعال بوده که نشان دهنده تاکیید بیش از اندازه بر مفروضات می باشد . پیشنهاد می شود که در تالیفات بعدی این کتاب بر به کار گیری تمامی ساحت های تربیتی و فعال بودن تمامی قست های این کتاب برای دانش آموزان تاکیید شود .
کلیدواژه ها
ویلیام رومی ـ تخلیل محتوا ـ تاریخ اسلام ـ ضریب درگیری ـ ساحت های شش گانه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر