تحلیل محتوای کتاب جامعه شناسی دهم بر اساس ساحت های تربیتی و روش ویلیام رومی
کد مقاله : 1106-5THAHCONF
نویسندگان
علیرضا باقری *
دانشجو
چکیده مقاله
چکیده:هدف از عنوان این تحقیق تحلیل محتوا کتاب جامعهخ شناسی دهم بر اساس ساحت های تربیتی و روش ویلیام رومی بود .روش تحقیق کیفی و از نوع تحلیل محتوا،جامعه و نمونه تحقیق :کتاب جامعه شناسی دهم متوسطه،روش گرد اوری اطلاعات بررسی اسناد و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات آزمون خی 2وضریب درگیری ویلیام رومی بود.یافته های تحقیق نشان می دهد که در ساحت های تربیتی به یک اندازه به کار برده نشده و بیشتر بر ساحت اجتماعی تاکیید شده است.همچنین در ارتباط با ضریب درگیری متن کتاب غیر فعال،سوالات غیر فعال و و عکس و تصاویر هم غیر فعال بوده است که نشان دهنده تاکید بیش از اندازه بر محفوظات است.پیشنهاد میشود در تالیفات بعدی بر تمام ساحت های تربیتی و فعال بودن کتناب دانش اموز تاکید شود.تحلیل محتوا یک شیوه ی پژوهش است که برای تشریح عینی منظم و کمی محتوای آشکار پیام های ارتباطی به کار می رود این شیوه ابتدا در علم ارتباطات به مکار گرفته شده ودر حال حاضر در تحلیل رسانه هانیز استفاده زیادی دارند .در سال های اخیر این پژوهش در سایر علوم از جمله جامعه شناسی نیز مورد استفاده قرار گرفته
کلیدواژه ها
ویلیام رومی ساحت تربیتی جامعه شناسی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر