| چرا تاریخ بیاموزیم؟ بازاندیشی در منطق آموزش تاریخ برای نسل دیجیتال | 
| کد مقاله : 1125-5THAHCONF | 
| نویسندگان | 
| محمدمهدی  کاتب قوجه بگلو * دانشجوی کارشناسی الهیات  علامه طباطبایی اردبیل، فرهنگیان، اردبیل | 
| چکیده مقاله | 
| آموزش تاریخ در عصر دیجیتال با چالشهای متعددی روبروست. نسل جدید، که با فناوریهای دیجیتال مانوس است، نیازمند رویکردهای نوین و جذاب در آموزش تاریخ است. روشهای سنتی و حافظهمحور دیگر پاسخگوی نیازهای این نسل نیست. هدف این مقاله، بررسی چگونگی انطباق آموزش تاریخ با نیازهای نسل دیجیتال و ارائه راهکارهایی برای بهبود و اثربخشی آن است. در این پژوهش، از روش تحلیل اسناد و مطالعات انجام شده در حوزه آموزش تاریخ و فناوریهای دیجیتال استفاده شده است. نتایج نشان میدهند که آموزش تاریخ در عصر دیجیتال باید با بهرهگیری از فناوریهای نوین، رویکردهای تعاملی و مشارکتی را جایگزین روشهای سنتی کند. استفاده از ابزارهای دیجیتال، مانند فیلم، عکس، بازیهای رایانهای و شبکههای اجتماعی، میتواند به جذابتر و ملموستر شدن تاریخ برای نسل جدید کمک کند. همچنین، ایجاد ارتباط میان تاریخ و زندگی روزمره، تقویت تفکر انتقادی و درک عمیقتر مفاهیم تاریخی از جمله راهکارهای موثر در آموزش تاریخ در عصر دیجیتال است. | 
| کلیدواژه ها | 
| آموزش تاریخ، نسل دیجیتال، فناوریهای نوین، رویکردهای تعاملی، تفکر انتقادی. | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
